Ale!

EXT STORIA LOK V3 200×57 mm -takaiskari (Suoraan hyllystä!)

1045,00  945,00 

1 varastossa

Tuotetunnus (SKU): ext-storia-200x57mm Osastot: ,

Kuvaus

Paljon puhuttu ja himoittu EXT STORIA v3 -iskari suoraan hyllystä Pole Evolinki 140 -runkoon rakennettuna!

  • Koko: 200×57 mm.
  • Koottu Pole Evolink 140 -runkoon ja  85 kg kuskille.
  • Kiinnitystarpeet (hardware) kuuluvat pakettiin. Koko M8 x 22,2 mm.
  • 500 ja 525 lbs/in jouset mukaan. Mahdollista vaihtaa kysyttäessä.

Lue lisää STORIA v3 -iskarin ominaisuuksista tuotesivulta.

Yksittäiskappale ohittamattomaan hintaan ja suoraan hyllystä nopealla toimitusajalla!

STORIASTA sanottua

Lue tästä arvosteluja ja mitä EXT STORIA -iskarista sanotaan. Aloitetaan ensimmäisenä asiakkaan käyttäjäkokemuksilla!

Turbolevo tuli käyttöön vuonna 2019, jolloin siirtyminen sähköpyöräilyyn alkoi samalta istumalta. Alla Rock Shoxin Revelation keulassa ja Rock Shoxin Deluxe RT takana. Jo ensimmäisten lenkkien aikana nämä tuntuivat kovin vaisulta vaihtoehdolta omaan ajotyyliin, sekä keulassa, että perässä. Perään joutui melkoisesti lyömään painetta, eikä hyvää vaihtoehtoa tuntunut löytyvän. Keulan paineiden ja tokeneiden kanssa puljaaminen johti siihen, että jatkuvasti oltiin aika ääripäässä.

2020 vuoden alkupuolella perään tuli vaihdettua MRP Hazzard Coil, Keulalle MRP Ribbon Coil. Tämä muutos oli oikeastaan, kun olisi vaihtanut pyörää, koska pito ja toiminta vaihtoi pyörässä olomuotoaan eri planeetalle. Amatöörikuskina uskalsi painaa kovaakin ilman että tulee fiilistä, että kumpikaan pää oikeastaan irtoaa maasta. Juurakota ja kivikot, kaikki antaa palaa vaan. Epäonnekseni päädyttiin kuitenkin ennenpitkään MRP:n kuvioiden muututtua vaihtamaan peräpään vaimennukseen toisen merkin tuotetta.

Tämä toisen merkin tuote, eli EXT Storia Lok V3 tuli korvaavaksi tuotteeksi peräpään vaimennukseen. Ensimmäinen fiilis oli hieman ihmettelevä, sillä säätöihin tarvittiin 12mm avainta, jotta niitä voi tehdä. Koko vaimennin oli kuitenkin omaan ajoon jo valmiiksi säädetty, niin en jaksanut siitä paljoa murehtia, vaan suoraan ajoon koko setti. Vaikka aiemmin mainitsin, että pyörä muuttui toiseksi, niin voiko niin sanoa kuitenkin toistamiseen, kun vaihdossa premium -tuotteesta siirrytään toiseen vastaavaan?

Mielestäni voi, sillä taas asiat taisivat muuttua. EXT pysyy missä vain urassa aivan täysiä kiinni ja tuntuu, että EXT ei oikeastaan koskaan pohjaa. Säätöihin en ole oikeastaan koskenut oikeastaan ollenkaan, mikä on omalta osaltaan aiheuttanut pientä keskustelua. Se, että säätämiseen tarvitaan työkalua, pitäisikin oikeastaan kertoa jo omaa tarinaansa siitä, mitä iskarin pitää olla; set and forget. Ainoa muistutus siitä, että säädöt ovat kohdillaa, on ajamisen nautinto, sekä se pieni sihisevä ääni, kuin siili olisi takarenkaan paikkeilla metelöimässä. Joku voisi sanoa, että se on ”huono”, että ääntä kuuluu, minulle ei. Se on merkki siitä, että vaimennus tekee työtä, jota sille on annettu.

En aiemmin pystynyt perustelemaan hintaa iskunvaimentimelle, mutta ehkä tässä taitutaan siihen suuntaan, että kyllä sen oikeastaan voi. Vastaväitteitä löytyy aina, toki. Ei se minustakaan tee parempaa kuskia, mutta ehkä naksun, thats for sure. Ainakin voin luottaa hieman paremmin välineeseen, mitä eteenpäin lykkään. 

EXT Storia Lok V3 + MRP Ribbon: GO COIL, or GO HOME!

eekakkone

 

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.

 

Henkilön EeBkakkone (@eekakkone) jakama julkaisu

 

 

”In conclusion, there is no shortage of good coil shock options for your enduro bike today. EXT’s Storia Lok v3 checks in at the higher end of the market in terms of pricing, but it delivers the features and the performance to justify the expense.”

Review | EXT Storia V3 – The Last Shock You’ll Ever Need To Buy?

EXT STORIA LOK V3 on test – a high-performance coil shock