Steel is real on vuoden 2020 tunnuslause. Se toteutuu paremmin kuin hyvin tässä brittiläisessä Full Moxie -teräsrungossa! Konstailemattomat linjat, linkulla maustettu single pivot -jousitus ja MRP:n jousituskomponentit tekevät kokoonpanon, jota ei tule varmasti heti vastaan!
Tsekkaa osalista alta.
Runko: Pipedream Cycles The Full Moxie, Longer
Takaiskari: MRP Hazzard, 230×65 mm + MRP +350 lb/in progressive spring
Ohjainlaakeri: Hope ZS44/EC44
Keula: MRP Ribbon Coil 29″, 160 mm, 46 mm offset
Tanko: Race Face SixC 35, 800 mm, 20 mm rise
Gripit: Ergon GE1 SlimStemmi: Race Face Atlas 35, 35 mm
Kiekot: DT Swiss EX 1501 Spline One 29″, 25 mm
Kammet ja vaihteisto: SRAM X01
Ohjuri: MRP AMg
Jarrut: Hope Tech 3 E4, 183/183 mm
Renkaat: Kenda Hellkat Pro ATC/Helldiver Pro ATC, 29×2.40″
Dropper-tolppa: Brand-X Ascend, 150 mm
Penkki: Ergon SM30
Omistajan kommentit
Geometrialtaan tämä vastaa aikalailla HT Moxieta, joka löytyy myös tallista, joten yllätyksiä ei näiltä osin tullut. Tutulta ja turvalliselta siis tuntuu!
MRP:n kierrejousialusta tuntuu kyllä hyvältä ja on varsin ’plush’. 350+ jousi osui hienosti haarukkaan, sagia löytyy karvan alle 30 %. Keulassa tällä hetkellä medium jousi ja sillä sagi on luokkaa 20 %, sopivasti siis myös siinä päässä. Itselle tässä tuo vielä lisämaustetta se, että viimeinen vuosi on tullut ajettua pääosin jäykkäperällä eli vaatii ajoa lisää, jotta tottuu myös takapään joustamiseen.
Alamäessä tämä menee mainiosti, juuret ja kivikot syö nätisti ja tuntuu että pystyy ajamaan ’point and shoot’-tyyliin mistä vain. Tekniset nousut menee myös hienosti ja pitoa löytyy semisliksistä takakumista huolimatta vaikka millä mitalla. Shred Leveriä en ole nähnyt vielä tarpeelliseksi käyttää muuta kuin OFF-asennossa eli kai tämä on myös hyvä poljettava 🙂
Puntarissa en ole vielä pyörää käyttänyt, mutta teräsrunko yhdistettynä kierrejousialustaan ei ole tietenkään kevein yhdistelmä. Tästä huolimatta olen kyllä kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen!