RIG v2 #001

RIG v2 -rungon ensimmäisiä kokoonpanoja alkaa liikkumaan kotimaan poluilla! Tässä ensimmäinen vedos aiheesta. Kuten kuvista ja osalistasta näkee, kokoaminen on tehty oikein hyvällä maulla,! AVS:n käsikahvat viimeistelevät kokonaisuuden ja tuovat ripauksen moto-henkeä.

Runko: RIG v2
Keula: MRP Ribbon Coil, 150 mm, medium-jousi
Vaihdelaatikko: Pinion C1.9 XR
Kammet: Pinion CNC, 170 mm
Etu- ja takaratas: Pinion 24T, 7075 T6 alumiini
Tanko: Burgtec Ride Wide Carbon
Stemmi: Burgtec Enduro Mk2, 50 mm pituus
Gripit: Ergon, AVS-käsisuojat
Ohjainlaakeri: Chris King Inset 2, torquoise-väri
Jarrut: Braking IN.CA.S
Jarrulevyt: Galfer 203 mm
Satula: SDG Bel Air, titaanikiskot
Tolppa: Bike Yoke Revive
Navat: Onyx Classic, 32 H, Shimano HG-SS -vapaaratas
Etuvanne: DT XM 421 29″
Takavanne: DT EX 511 27,5”
Eturengas: Continental Baron 2,5″
Takarengas: Continental Baron 2,6″
Insertti: Vittoria (vain takana)
Pinnat: DT
Ketu: KMC Wide SS

Hienoista kuvista kiitos Janne Pussilalle!

Sivuprofiili.
Ja edestä. Nokilla iskunvaimennuksesta vastaa MRP Ribbon Coil 150 mm mitassa. #madeincolorado
Ohjaamo on viimeistelty Burgtecin Ride Wide -hiilikuitutangolla, saman valmistajan stemmillä ja Chris King Inset2 -ohjainlaakerilla. Viimeistelynä vaihdevaijerin kuoret ja Braking-jarrujen teräspunosletkut ovat värikoodattu. Vaikka Brakingin jarrut käyttävät teräspunosletkuja, lyhennys onnistuu kotimekaanikolta ilman erillisiä osia!
Braking-jarrut valmistetaan Italiassa, käyttävät teräspunosletkuja ja tarjoavat moottoripyöräpuolelta tuodulla 2-mäntäisillä jarrusatuloilla takuuvarmasti tehoa – vaikka sähköpyöriin asti.
Nuff’ said.
Kiekot ovat rakennettu Onyxin Classic -napojen ympärille. Vapaakytkimeen perustuva vapaaratas antaa välittömän kytkennän ja äänettömän rullauksen. Välitön kytkentä on erityisen hyödyllinen Pinion-vaihdelaatikon kanssa, jolloin kahden vapaarattaan ”välys” ei pääse kertaantumaan.
RIG v2 -rungon sydän – Pinion-vaihdelaatikko! C1.9 XR-malli tarjoaa anteliaan 568 % rangen, joka on jaettu 9 pykälälle. Vaihtamisen voi tehdä rullatessa ylös- tai alaspäni niin monta pykälää kerrallaan kuin ranteessa riittää kiertoliikettä. Vaihdelaatikko tulee lisäksi 5-vuoden takuulla.