Kuvaus
Chromagin teräsrunko, josta ei ole RAD-kerroin kesken! Superpitkä ja loiva mitoitus tekee pyörästä vakaan kovassakin kyydissä. 4130-kromoa (mistähän kaupan nimi tulee??) ja vieläpä käsinrakennettu Kanadassa! Erinomainen hinta-laatusuhde ja varmasti modernilla mitoituksella.
Speksit:
- Supermoderni mitoitus – katso taulukko alta.
- Suositellaan käytettäväksi 180 mm keulojen kanssa!
- Boost-takanapa.
- Keskiö: PF92.
- 44-56 -semi-integroitu ohjainlaakeri
- Satulatolpan clampin koko: 34, 9 mm.
- Satulatolpan koko 31,6 mm.
- Kiekkokoko 29″ tai 27,5+
- Rungot ovat Brad Howlettin rakentamia.Runko on tilaustuote! Varmista saatavuus ja väri tilauksen yhteydessä.
Geometria
Katso geometria ja muut speksit valmistajan sivuilta: Chromag Bikes – Doctahawk.
Runkomateriaali – steel is real
4130-teräksen nimitys tulee AISI-standardin pohjalta (American Iron & Steel Institute) .41XX-lyhenteellä alkavissa terässeoksissa on kromia ja molybdeenia, minkä ansiosta niitä nimitetään kromimolybdeeniteräksiksi. Viimeinen numeropari eli 30 tarkoittaa, että seoksessa on noin 0,3 % hiiltä.
Kromimolybdeeniteräkset ja erityisesti 4130-teräs ovat huomattavasti lujemopia kuin perinteiset 1020-sarjan rakenneteräkset. Vähemmällä määrällä materiaalia – ja siten painoa – saadaan yhtä vahva rakenne!
Teräksen lujuuden ja hyvin väsymisominaisuuksien johdosta runkoputkissa voidaan käyttää pienempiä halkaisijoita esimerkiksi alumiiniin verrattuna, mikä antaa teräsrungoille ominaisen pienen jouston ja mukavat ajo-ominaisuudet, sekä ennen kaikkea pitkäikäisyyden.
4130-kromimolybdeeniteräs ei ole pelkästään materiaalivaihtoehto muiden joukossa, vaan voittava sellainen myös muissa käyttökohteissa kuin maastopyörän rungoissa. Mainittava
käyttökohde, jossa vaatimukset ovat vähintään yhtä suuret, löytyy moottoriurheilusta.
At this game, steel is a winner, and you can notice it in motorsport, steel chassis are doing podiums every weekend.