EXT ARMA v3 -takaiskari

1165,00 

Poista
Tuotetunnus (SKU): ext-arma-v3-takaiskari Osastot: ,

Kuvaus

Esittely

Italialaisen EXT:n takaiskari jäljittelemättömällä laadulla ja kustomoitavuudella!  Valmistajan vuosikymmenten kokemus auto- ja moottoripyöräpuolelta on tiivistetty tähän iskariin, mikä tekee siitä voittavan valinnan enduro- ja trailiajoon!

Italialaisen EXT:n takaiskari jäljittelemättömällä laadulla ja kustomoitavuudella!  Valmistajan vuosikymmenten kokemus auto- ja moottoripyöräpuolelta on tiivistetty tähän alamäkiajoon suunniteltuun iskariin, mikä tekee siitä voittavan valinnan aina Maailman Cup -tasolle asti!

Tekniikka

ARMA käyttää auto- ja moottoripyöräpuolella kehitettyä tekniikka, joka on sovellettu pienempään ja kevyempään pakettiin sekä tietenkin alamäkiajon tarpeisiin sopivaksi. EXT:n kehittämän HBC-tekniikka tekee ARMAsta sopivan mihin tahansa runkoon, aina lineaarisista single pivot -ratkaisuista nelilinkkuihin.

EXT:n iskareille on uniikkia:

HBC-tekniikka. Lyhenne tulee sanoista hydraulic bottom-out control. Kierrejousi-iskarit ovat ominaisuuksiltaan lineaarisia, mikä rajoittaa niiden soveltuvuutta tietyissä jousitus- ja runkoratkaisuissa.  EXT on ratkaissut ongelma HBC-vaimennuspiirin avulla, joka lisää vaimennusta jopa 50 % joustomatkan viimeisellä 15 % osuudella. Progression toteutus vaimennuksen avulla jousen sijasta parantaa kontrollia, sillä jousituksen toimina on näin ennalta-arvattavampaa suurissa ja voimakkaissa iskuissa.

Toisin kuin STORIA-iskari, ARMA:ssa on HBC-piirin säätö, jolla progressiivisuutta voi säätää mielensä mukaiseksi. HBC-vaimennuspiirin toimintaperiaatteeseen pääsee tutustumaan oheisen videon avulla.

Kokoonpano mittatilaustyönä.. Jokainen iskari rakennetaan tilauksesta huomioiden jousitusratkaisu, ajajan paino, kiekkokoko, poljinvalinta ja tietenkin iskarin mitat (silmäväli ja kiinnitysstandardi sekä iskunpituus).

Storia käyttää auto- ja moottoripyöräpuolella kehitettyä tekniikka, joka nähtiin ensimmäisenä valmistajan alamäkikäyttöön suunnitellussa ARMA-iskarissa. STORIA käyttää samaa vaimennustekniikkaa ja parhaita mahdollisia materiaaleja, minkä lisäksi se on varustettu ei-toivotun keinumisliikkeen poistavalla LOK-vivulla.

Tekniset tiedot

    • Säädettävä HBC-vaimennuspiiri.
    • Suuret männän halkaisijat edesauttamaan öljyn virtausta: Ø 29mm ja Ø 24mm.
    • 7075 T6 -alumiinia.
    • Liukupinnoissa käytetään erittäin matalakitkaista ja kestävää pintakäsittelyä.
    • Matala paine alkuherkkyyden parantamiseksi.
    • EXT:n kehittämä uniikki paluuvaimennuksen säätö.
    • Tehokkaasti kavitaatiota vastustava design.
    • Pyörä- ja ajajakohtaiset säädöt suoraan tehtaalta.
    • Mukana toimitetaan kaksi (2kpl) kevyestä terässeoksesta valmistettua kierrejousta, joilla tähdätään 28 % ja 33 % laskennalliseen painaumaan.
    • Paino vain 705 g (241/74 mm koko, 300 lbs/in jousella)!

Lue lisää valmistajan sivuilta:: EXT ARMA V3

 

Koot ja mallit

Storia on saatavana kaikilla yleisimmillä mitoituksilla ja iskunpituuksilla.

Tuumakoot:

  • 222 x 67 mm
  • 241 x 74 mm
  • 267 × 87 mm

Metric-koot

  • 230 x 57,5 mm
  • 230 x 60 mm
  • 230 x 62,5 mm
  • 230 x 65 mm
  • 250 x 70 mm
  • 250 x 72,5 mm
  • 250 x 75 mm

Trunnion-koot:

  • 205 x 57,5 mm
  • 205 x 60 mm
  • 205 x 62,5 mm
  • 205 x 65 mm
  • 225 x 67,5 mm
  • 225 x 70 mm
  • 225 x 72,5 mm
  • 225 x 75 mm

Huom! Etkö löytänyt etsimääsi kokoa listasta? Custom-koot saatavana tilauksesta! Kysy lisätietoja info@4130.fi

Mitoitus

Katso ARMA v3 -iskarin mitat teknisistä piirrustuksista tästä linkistä varmistaaksesi iskarin yhteensopivuuden runkoon.

Tilaaminen

Ilmoita tilauksen yhteydessä kommenttikenttään tai sähköpostilla seuraavat tiedot:

      1. Pyörämalli (merkki, malli ja vuosimalli)?
      2. Rungon koko?
      3. Rungon joustomatka?
      4. Kuskin paino, varusteilla tai ilman?
      5. Kiekkokoko: 26″, 27,5″, mullet vai 29″?
      6. Poljinvalinta: lukko- vai avopolkimet?
      7. Oletko käyttänyt ennen kierrejousi-iskaria? Jos kyllä, millä jousivakiolla (esim. 400 lbs/in)?
      8. Iskarin kiinnitysosien ( engl. hardware) mitat? (Esim. 6×20 mm, 8×40 mm, 8×30 mm jne).

Iskarit kootaan tilaustyönä kuskin ja pyörän speksien mukaan.. Hyllyssä olevilla iskareilla toimitusaika on 2-4 päivää. Tiedustele saatavuutta malleista, joita ei löydy suoraan toimitukseen sähköpostilla.  Hinta sisältää iskarin, kaksi EXT-kierrejousta ja kiinnitykseen tarvittavan hardwaren/kiinnitysholkit sekä toimituskulut Suomessa.

ARMA:sta sanottua

Lue tästä arvosteluja ja mitä EXT ARMA -iskarista sanotaan.

Pinbike.com – Review: EXT ARMA Downhill Coil Shock

Kuva: Pinkbike.com

EXT is preached as the aftermarket suspension leader and the Arma is a prime example of the premium performance. There’s no doubt that the price reflects this, but receiving a shock tailor-built for your bike will maximize it’s potential. From the first lap on the Arma I realized I was cracking on harder than before. The control from this shock puts it on another level.

-Matt Beer, Pinkbike

Matt Beer piti ARMA v3- ja Storia LOK v3 -iskunvaimentimista niin paljon, että EXT-iskunvaimentimet pääsivät hänen Top10-listalleen vuoden 2022 osalta! Beer listaa perusteluja seuraavasti.

A coil shock isn’t inherently better than an air shock, and a quality shock doesn’t solve fundamental kinematic pitfalls, however, anytime I saw that there was an EXT shock mounted to a test bike I figured I’d get on well with the combo. When the lightweight spring is installed, the Storia Lok is even less than the weight of some air shocks. On all of those bikes mentioned, there was little left to be desired. As the shock cycled up and down, the action was buttery smooth, and that hydraulic bottom-out circuit always added a soft, slow approach to the end of the travel.  

Lue koko artikkeli tästä. Pinkbike.com – 10 Things I loved in 2022 by Matt Beer.

”This may not be a cheap upgrade, but man on man it’s a good one. With the suspension on a bike being one of the most important things to get right, why not make it even better? I was so happy with the new V3 unit.”

 

Lisätiedot

Valitse koko

205 x 60 mm Trunnion, 205 x 62,5 mm Trunnion, 205 x 65 mm Trunnion, 225 x 70 mm Trunnion, 225 x 72,5 mm Trunnion, 225 x 75 mm Trunnion, 230 x 60 mm, 230 x 62,5 mm, 250 x 70 mm, 250 x 72,5 mm, 250 x 75 mm, 230 x 57,5 mm, 230 x 65 mm