Kuvaus
Vesper-napamalli on Onyx Racing Products -valmistajan kevyin versio, joka on tarkoitettu ensisijaisesti XC- ja trail-ajoon. Kevyestä painostaan huolimatta, navat pystyvät vastaamaan niin enduro- kuin dh-ajon vaatimuksiin! Vesper-navoista löytyvät kaikki Onyx-navoilta odotetut ominaisuudet: välitön kytkentä, äänetön toiminta ja lähes olematon kitka!
Classic-napojen tavoin, Vesper-navat ovat saatavissa markkinoiden laajimmassa värivalikoimassa!
Napojen speksit:
- Boost-mitoitus: 110×15 mm edessä, 148×12 mm takana.
- Torque Cap- tai Boost 20×110 mm akseli saatavana eteen erillistilauksena. Kysy lisätietoja sähköpostitse.
- ISO 6-pulttikiinnitys jarrulevyille.
- 28 H edessä ja takana.
- Kaikki yleisimmät vapaaratasoptiot: Shimano HG ja Micro Spline sekä Sram. Mainitse haluamasi vapaaratasoptio tilauksen yhteydessä viestikentässä tai erikseen sähköpostilla.
- Useita värivaihtoehtoja! Jos et löydä haluamaasi hyllystä, ota yhteyttä sähköpostitse.
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
Vanneoptiot
Hyllystä löytyvtä vannemallit ominaisuuksineen ja käyttökohteineen ovat listattuna alla. Vannekoko on oletusarvoisesti 29″. Muutamissa vannemalleissa on saatavilla myös mullet- eli sekakiekko-optio 29/27,5″ yhdistelmän muodossa.
Vannemalli | Sisäleveys (mm) | Materiaali | Suositeltu käyttökohde |
Berg Ratheberg 30 | 30 | Hiilikuitu | XC |
DT Swiss EX511 | 30 | Alumiini | Trail, enduro, dh |
DT Swiss XM481 | 30 | Trail, enduro | |
E13 TRS+ | 30 | Trail | |
Lilienthal XE | 30 | Hiilikuitu | Trail, enduro, dh |
Revel Bikes RW30 | 29 | Trail, enduro, dh |
XD ja XDR – mikä on ero?
Onyx tarjoaa napojaan ainoastaan XDR-standardilla. Erona XD- ja XDR-standardeilla on vapaarattaan rungon mitta. XDR-rungon muuntaminen XD-malliseksi –tyyppi, jota useimmat maastopakat käyttävät – onnistuu helposti asentamalla mukana toimitettava 1,85 mm vahvuinen alumiiniholkki pakan alle.
Katso Onyxin erinomainen video alta.
Pinnat ja kasaus
Kiekot kootaan oletuksena 3-ristiin rihtauskuviolla, käyttäen Sapim Race -pinnoja ja saman valmistajan messinikinippeleitä. Komponentit ovat väriltään mustia.
Kasaustyö tehdään käsin, huolellisesti jäännösjännitykset poistaen ja mahdollisimman korkeaan tasajännityksen asteeseen pyrkien. Kiekot kasataan oletusarvoisesti 1200 N jännitykseen korkeamman jännityksen puolella (takakiekossa vetopuoli, etukiekossa jarrulevyn puoli), elleivät kyseessä olevat komponentit edellytä kyseisestä jännitysarvosta poikkeamista.
Kiekot toimitetaan tubeless-valmiina eli teipattuna ja venttiilit asennettuna.
Toimitus
Kaikkia listatut komponentit ovat hyllyssä. Kiekot kasataan tilaustyönä ostotapahtuman jälkeen. Tyypillinen toimitusaika on noin viikko tilauksen tekemisen jälkeen.