Kuvaus
DVO:n pitkään kehittämä etuhaarukka 38-millisillä liukuputkilla, entistä pidemmälle jalostetulla D1-vaimentimella ja kahdella eri ilmajousivaihtoehdolla! Jos etsit keulaa, enduroon, bike park -ajoon tai mitä mielikuvituksellisempien linjavalintojen kokeiluun – älä etsi pidemmältä!
- 38 mm liukuputket, Boost-napasovite, kelluva akselikiinnitys, tapered-kaulaputki.
- 29″ kiekkokoko, 44 mm offset.
- Musta (gloss black) tai harmaa väri (apatite grey).
- D1-vaimennin hitaan ja nopean liikkeen sisäänpäinvaimennuksen sekä hitaan liikkeen paluuvaimennuksen säädöillä.
- Joustomatka 160-180 mm, valittavissa 10 mm välein.
- Hyväksytty sähköpyöräkäyttöön.
- AC-mitta 180 mm pituudessa: 597 mm.
- PM203-jarrulevykiinnitys.
- Kaksi ilmajousivaihtoehtoa: DVO:n lanseeraama OTT-jousikokoonpaino tai uusi SL-ilmajousi. Lue lisää alta.
Ilmajousivaihtoehdot
Onyx 38 on saatavan kahdella eri ilmajousivaihtoehdolla. OTT – lyhenne sanoista off the top –on DVO:n lanseeraama ilmajousirakenne, jossa negatiivipuoli on korvattu teräksisellä kierrejousella. OTT-säädöllä vaikutetaan kierrejousen esijännitykseen ja sitä kautta joustomatkan alun käytökseen. OTT:lla on mahdollista saavuttaa erinomainen alkuherkkyys ja ennakoitava toiminta tavalla, jota perinteiset ilmajouset eivät pysty tarjoamaan.
OTT-jousella joustomatka on mahdollista säätää 10 mm välein 160-180 mm välillä mukana toimitettavalla hokkisarjalla.
Uutena ratkaisuna Onyx 38 -keulan myötä esiteltiin SL-ilmajousi, joka vastaa rakenteeltaan perinteistä ilmajousta positiivisella ja negatiivisella kammiollaan. SL on ratkaisuna kevyt,. helpposäätöinen ja toimintavarma. SL-ilmajousella varustetut keulat toimitetaan halutussa mitassa. Joustomatkan muutos vaatii vastaavan SL-ilmajousikokoonpanon. Toisin sanoen, 160, 170 ja 180 mm SL-ilmajouset muodostavat kaikki oman kokoonpanonsa ja joustomatkan säätö ei ole mahdollista kuin kokoonpanoa vaihtamalla.
Arvostelut
Lue Loam Wolf ja NSBM-sivustot sanovat keulasta!
”DVO has done an admirable job building a completely new fork in the 38mm department. The setup guide is straightforward and precipitates a great ride feel, with easy tweaking to achieve a more honed ride feel. The Onyx D1 38 SL feels stiff without being harsh, and quite damp, in a good sense. I haven’t noticed any degradation in performance over the last two months of testing in bike parks and my local trails.”