Onyx Racing Products -navat ovat johtava valinta kaikkiin pyöräilymuotoihin ja alalajeihin, mukaan lukien nopeasti kasvava sähköpyöräsegmentti. Kaikkin Onyx-takanapojen sisältä löytyy patentoitu ja paljon kiitelty vapaakytkinmekanismi, joka tarjoaa välittömän kytkennän ja äänettömän toiminnan.
Johtavan toiminnan ohella, Onyx-navat ovat saatavilla markkinoiden laajimmalla värivalikoimalla; 24 värivaihtoehtoa navan kuoriin ja 10 värivaihtoehtoa päätyholkkeihin! Tässä ei ole kuitenkaan kaikki. Jatka lukemista, jos haluat tietoosi vähemmän tiedostettuja seikkoja Onyx-navoista.
1) Erinomainen muunneltavuus. Haluatko vaihtaa Vesper- tai Classic -etunavan tavallisesta Boost-mitoituksesta esimerkiksi 20 mm Boost -standardiin? Tai muuntaa 150×12 mm läpiakselilla varustetun navan Super Boost -malliksi eli 157×12 mm mittaan?
Ei ongelmaa! Koko navan vaihtamisen – ja kiekon uudelleenkasaamisen – sijaan, muunnos onnistuu ainoastaan päätyholkkien vaihdolla. Classic-etunavan kohdalla muunnos edellyttää ainoastaan navan sisäakselin vaihtamista nykyinen lukkorengas säilyttäen – oletuksella, että akselin ja lukkorenkaan väri halutaan pitää alkuperäisessä muodossa.
Oheinen Vesper-napa toimii esimerkkinä nykyään harvinaisella 135×12 mm akselimitoituksellan.
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
2) Kolme laakeria kahden sijasta. Useimmat takanavat käyttävät navan runko-/kuoriosassa kahta laakeria (jotka ovat lisäksi usein alimitoitettuja). Onyx-takanavat käyttävät kolmea laakeria: levyjarrun puolella, keskellä runkoa ja vetopuolella vapaarattaan runko-osaa tukemassa.
Kolme laakeria jakaa navalle kohdistuvat kuormat tasaisemmin, lisäten kuorman kokonaiskantokykyä ja pidentäen siten navan jäykkyyttä ja laakerien käyttöikää.
3) Teräsholkilla vahvistettu navan runko. Patentoitu vapaakytkinmekanismi erottaa Onyx-navat kilpailijoista. Mekanismissa ilmenevät voimat ovat huomattavia. Jotta mekanismi toimii luoterttavasti vielä vuosienkin käytön jälkeen, napojen kuoret ovat vahvistettu korkealuokkaisesta karkaistusta teräksestä valmistetulla holkilla, joka toimii vapaakytkinmekanismin ulkokehän vastepintana.
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
Rakenne varmistaa, että vapaakytkinmekanismi toimii joka kerta juuri tarkoitetulla tavalla, kun polkimille kohdistetaan voimaa.
4) Supermatala kitka. Sen ohella, että vapaakytkinmekanismi on toiminnassa äänetön ja tarjoaa välittömän kytkennän, se on myös kenties matalakitkaisin rakenne, mitä on tarjolla! Jos etsit napoja, jotka rullaavat ”melkein ikuisesti”, älä hae pidemmältä!
Tulos on vahvistettu Duken yliopiston 2016 tekemällä tutkimuksella.
5) Sähköpyörähyväksytty. Sähköpyörät tehokkaine moottoreineen altistavat koko voimansiirron totuttua suuremmalle kuormitukselle – takanapa mukaan lukien. Onyx Classic -navat ovat hyväksytty keskiömoottoreilla varustettuihin sähköpyöriin, joiden hetkellinen huipputeho voi olla peräti 1500 W asti! Tyypillisten ja yleisimpien keskiömoottoreiden huipputeho jää noin puoleen tästä tehoarvosta.
Jos etsit varmatoimisia ja suorituskyvyltään johtavia napoja sähköpyörään, Onyx Racing Products Classic -navat ovat valintasi!
6) Hook Flange -tekniikka. Berd Spokes on toinen Yhdysvaltojen Minnesotan osavaltiossa toimiva innovatiivinen yritys. Superlujasta polymeerimateriaalista valmistetut PolyLight -pinnat ovat nousseet nopeasti suosioon – ja hyvästä syystä. PolyLight-pinnoilla kootut Hawk 30 -kiekot saivat Pinkbike-sivustolta ehdokkuuden vuoden tuotteeksi.
Yhteistyö Onyxin kanssa tuotti innovatiivisen Hook Flange -napatekniikan, joka on suunniteltu yksinomaan Berd PolyLight -pinnoja varten. Tällä hetkellä Hook Flange -navat ovat saatavana seuraavina malleina.
Malli | Akselikiinnitys | Pinnojen lukumäärä | Suunniteltu käyttö |
Etu | |||
Vesper | Quick release | 24 tai 28 | Maantie ja gravel |
100×12 mm | 24 tai 28 | Maantie ja gravel | |
100×15 mm | 24 tai 28 | Maantie ja gravel | |
110×15 mm (Boost) | 28 tai 32 | MTB | |
110×15 mm TC (Boost ja Torque Caps) | 28 tai 32 | MTB | |
110×20 mm (Boost) | 28 tai 32 | MTB | |
BMX | 100×10 mm pulttiakseli | 36 | BMX |
BMX | 100×20 mm läpiakseli | 36 | BMX |
FAT | 150×15 mm | 32 | Fat bike |
Taka | |||
Vesper | Quick release | 24, 28 tai 32 | Maantie ja gravel |
142×12 mm | 24 tai 28 | Maantie, gravel ja MTB | |
135×10 mm HGSS pulttiakseli & 142×12 mm HGSS (Single speed) | 28 tai 32 | MTB | |
148×12 mm (Boost) | 28 tai 32 | MTB | |
157×12 mm (Super Boost) | 28 tai 32 | MTB | |
FAT | 177×12 mm | 32 | Fat bike |
197×12 mm | 32 | Fat bike | |
Ultra BMX | 110x10mm pulttiakseli | 36 | BMX |
110×15 mm läpiakseli | 36 | BMX |
Jos haluat tietää lisää Berd-pinnoista ja Hook Flange -tekniikasta, lue oheiset artikkelit.